KULTUR – DET ER IKKE



Piet Hein,foto: Store Danske






PROFIL
Asger Albjerg
forfatter, fil.dr
Jeg har været højskolelærer i Sverige,
leder af Nordens Institut på Åland
og i det meste af mit arbejdsliv
lektor i dansk ved Helsingfors Universitet.



Jeg har ryddet op på en væg, hvor jeg gennem længere tid har kylet alle slags udklip op. Et par af dem har jeg ikke nænnet at smide væk, et af dem gemmer jeg her. Forfatterens navn findes ikke med på udklippet, men mon det kan være andre end – Piet Hein? Og efter retskrivningen at dømme før 1948.

Kultur – det er ikke en fin Menuet
i en Fortids-Frednings-Forening,
men det at man slaas for sin Modstanders Ret
til at slaas for den modsatte Mening.
                                                           


Piet Hein, foto: Per Pejstrup

                                                                              ***


ANNONCE:











Ingen kommentarer:

Send en kommentar