GUD BEVARE DANMARK!









PROFIL
Asger Albjerg                     
forfatter, fil.dr
Jeg har været højskolelærer i Sverige,
leder af Nordens Institut på Åland
og i det meste af mit arbejdsliv
lektor i dansk ved Helsingfors Universitet.



Så blev det igen en sejr til de
berøringsangste
lurpassende tryghedsnarkomaner.
De fægter ikke med
åbne kort
og selv om nøglen ligger
under måtten
vil de ikke ind
men vente pænt
som de siger
uden for regeringskontorerne
for at kaste lunserne af
tøndebombede flygtninge i grams
for deres nærsynede proselytter.

I deres ordbog betyder ansvar
mig, mig, mig
hele horisonten rundt i den stue
de er vokset op i
med stjålet flag
afbrugte kanyler
og blankpoleret navle.

På en dag som denne
årets længste
vil jeg slå mit græs
og jeg vil slå hele dagen
og slå så hårdt
at jorden skælver og åbner
alternative horisonter.



ANNONCE:







Ingen kommentarer:

Send en kommentar