SÅ ER DET IKKE SVÆRERE!





PROFIL
Asger Albjerg
forfatter, fil.dr
Jeg har været højskolelærer i Sverige,
leder af Nordens Institut på Åland
og i det meste af mit arbejdsliv
lektor i dansk ved Helsingfors Universitet.





Min gode ven Jette har bedt sine facebookvenner, deriblandt mig, om at sprede nedenstående opslag. Det gør jeg gerne, ikke på facebook – jeg bruger min blog, for det er som talt ud af mit hjerte:

Når jeg holder 1 - 2 m. afstand, spritter hænder og bruger andre sundhedsfaglige foranstaltninger, er det fordi:
Jeg er klog nok til at vide, at både du og jeg kan være symptomfri, men stadig er i stand til at sprede virussen.
Nej, jeg lever ikke i frygt for covid 19-virussen; jeg vil bare være en del af løsningen, ikke problemet!
Jeg føler ikke, at regeringen styrer mig; jeg føler, at jeg som voksen kan bidrage til smittestop.
­Verden handler ikke om mig. Den handler om OS.
Hvis vi alle kunne have opmærksomheden på vores medmennesker, ville denne verden være et meget bedre sted.
Jeg vil ikke bidrage til overfyldt, offentlig transport.
At holde mig til foranstaltningerne gør mig ikke svag, nervøs, dum eller kontrolleret. Det holder mig opmærksom på smittespredning.
At holde sig til foranstaltningerne er ikke politisk. Det er et valg om folkesundhed og sund fornuft!



ANNONCE: 















Ingen kommentarer:

Send en kommentar